Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου 2016

Η σημασία απόκτησης των F-35 Stealth από την Τουρκία

Η σημασία απόκτησης των F-35 Stealth από την Τουρκία

Στην προ ημερών συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής της γενικής γραμματείας  Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας (SSM) αποφασίστηκε η παραγγελία 24 επιπλέον μαχητικών αεροσκαφών F-35A stealth 5ης γενιάς της αμερικανικής εταιρίας Lockheed Martin. Η Τουρκία είχε τοποθετήσει την πρώτη παραγγελία το 2014 για δυο αεροσκάφη και το 2015 για άλλα τέσσερα. Στόχος του υπουργείου Άμυνας είναι η προμήθεια συνολικά 100 μαχητικών F-35, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει γίνει γνωστό πόσα εξ αυτών θα είναι του τύπου Α (συμβατικής απογείωσης/προσγείωσης) ή Β (κάθετης ή βραχείας αποπροσνήωσης) τα οποία θα προορισθούν για το ελικοπτεροφόρο Anadolu της κλάσης Juan Carlos (L61) που θα παραλάβει το τουρκικό πολεμικό ναυτικό αρχές της επόμενης δεκαετίας. Οι παραδόσεις των πρώτων μαχητικών F-35A στην τουρκική πολεμική αεροπορία θα γίνουν αρχές του 2018 και θα ολοκληρωθούν το 2022. Σημειωτέον επίσης είναι ότι θα υπάρξει σημαντική τουρκική προστιθέμενη αξία (συμπαραγωγή) στην προμήθεια αυτών των μαχητικών.
Η απόκτηση των «αόρατων» ή «χαμηλής παρατηρησιμότητας» F-35 σε συνδυασμό μάλιστα με το ελικοπτεροφόρο, ενώ έχει εξαγγελθεί και η ναυπήγηση ενός δευτέρου με την ονομασία Trakya (Θράκη) της ιδία κλάσης, δημιουργεί μια πολύ σοβαρή μετατόπιση της στρατιωτικής ισχύος προς όφελος της Τουρκίας στην ευρύτερη περιοχή Αιγαίου-Κύπρου. Η Τουρκία με την απόκτηση των F-35 stealth δημιουργεί ορόσημο στην ισορροπία ισχύος στο Αιγαίο, μια ισορροπία που θα διαταραχθεί πλήρως και αναμφίδρομα και με την απόκτηση από το τουρκικό πολεμικό ναυτικό των ελικοπτεροφόρων. Η Τουρκία με τα F-35 και τα ελικοπτεροφόρα προσθέτει πέραν της αριθμητικής της υπεροχής και την ποιοτική διάσταση στους εξοπλισμούς της.
Η αξία του F-35 έγκειται σε μια θεμελιώδη τεχνολογική επιλογή, η οποία επισκιάζει όλες τις υπόλοιπες που είναι επίσης σημαντικές για αυτό το μαχητικό κρούσης. Το μαχητικό αυτό βασίζει την επιβίωση του στην τεχνολογία απόκρυψης ίχνους, η οποία είναι ενσωματωμένη στην αεροδυναμική του σχεδίαση και ως εκ τούτου αποτελεί αμετάβλητο χαρακτηριστικό του αεροσκάφους, εις βάρος κάποιων πτητικών του επιδόσεων και προς όφελος του αεροσκάφους από τα συστήματα ανίχνευσης (ραντάρ). Η μη ανιχνευσιμότητα του αεροσκάφους δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τεχνολογίες που είναι ικανές να αντιμετωπίσουν αυτά τα μαχητικά. Αυτό αποδείχτηκε ήδη από το 1999 όταν βομβαρδιστικό F-117 stealth της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ καταρρίφθηκε από τους Σέρβους, αφού εντοπίστηκε για πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (δευτερόλεπτα) από ραντάρ μεγάλου μήκους κύματος, όταν άνοιξε τις θυρίδες ρίψεις βομβών με αποτέλεσμα να αλλάξει το εξωτερικό του περίγραμμα και ως εκ τούτου η αεροδυναμική του σχεδίαση που ενσωματώνεται στην τεχνολογία απόκρυψης.
Είναι γνωστό και σαφές ότι το F-35 είναι ευαίσθητο στην ανίχνευση από υπερευαίσθητα ραντάρ που λειτουργούν σε κατάλληλες ζώνες συχνοτήτων. Ως παράδειγμα αναφέρεται το ρωσικό σύστημα ανίχνευσης Nebo-M. Η γενική ιδέα πίσω από τον σχεδιασμό αυτού του συστήματος είναι η συγχώνευση των πληροφοριών ραντάρ που παρέχονται από την μετρική, δεκατομετρική και εκατοστομετρική ζώνη των συχνοτήτων σε έναν ενιαίο πίνακα δεδομένων που αποτελεί το κέντρο ελέγχου του συστήματος ραντάρ. Ο συνδυασμός των πληροφοριών από την πολλαπλή ζώνη συχνοτήτων με αλγόριθμους επεξεργασίας λήψης (επιστροφών) των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων δημιουργούν ένα πλαίσιο σφάλματος αρκετά μικρό, ώστε να μπορεί η αντιαεροπορική άμυνα να ανιχνεύσει και να εξουδετερώσει στόχους stealth χαμηλής παρατηρησιμότητας. Αντίστοιχα συστήματα με το Nebo-M έχουν αναπτύξει και οι Κινέζοι, αλλά και εταιρίες του αμυντικού κλάδου των ΗΠΑ και της Ευρώπης.
Η σχετικά φθηνή αυτή τεχνολογία ραντάρ έχει την δυνατότητα να ενσωματωθεί στα υπάρχοντα αντιαεροπορικά πυραυλικά συστήματα αεράμυνας, έτσι ώστε να είναι εφικτή η παρακολούθηση και η καταστροφή των στόχων stealth. Οι «αόρατες» δυνατότητες των μαχητικών 5ης γενιάς και το υψηλό κόστος απόκτησης αυτών των αεροσκαφών μπορεί να αναιρεθούν από την εξέλιξη των σχετικά φθηνών αυτών συστημάτων ραντάρ που ήδη έχουν αναπτυχθεί και δοκιμάζονται. Σε αντίθεση με την αεροδυναμική σχεδίαση και την τεχνολογία stealth του F-35 που δεν μπορεί πλέον να αλλάξει, οι τεχνολογίες που το αντιμετωπίζουν έχουν ωριμάσει, εξελίσσονται ραγδαία, έχουν δώσει επιχειρησιακά συστήματα για άμεση εκμετάλλευση.
Η απλή κατοχή τέτοιων ραντάρ-αντιμέτρων, αν είναι γνωστά στον επιτιθέμενο, μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά έναντι επιθετικότητας, σε συνδυασμό όμως με την γενικότερη αποτρεπτική ικανότητα και το ισοζύγιο στρατιωτικής ισχύος. Με άλλα λόγια η απειλή που απορρέει από την τουρκική πολεμική αεροπορία με τα F-35  αντιμετωπίζεται είτε με φθηνότερα αλλά εξ ίσου τεχνολογικά προηγμένα ρωσικά ή κινεζικά μαχητικά κρούσης stealth ή και με κατάλληλα συστήματα ραντάρ που μπορούν να ενσωματωθούν στο υπάρχον πυραυλικό σύστημα αεράμυνας. Η ιδέα ή η σκοπιμότητα απόκτησης από την ελληνική πλευρά F-35 θα ήταν τελείως ανεδαφική και επιχειρησιακά εξωφρενική, ιδιαίτερα υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες, εξ άλλου είναι παγκόσμια πρωτοτυπία δυο εχθρικές χώρες να έχουν τον ίδιο τύπο μαχητικών αεροσκαφών με τον ίδιο εξοπλισμό.
Την χρονική περίοδο που ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος αποφασίζει τον εκσυγχρονισμό αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας ηλικίας μισού αιώνα, με εξωπραγματικό κόστος και αμφίβολα τεχνικά-επιχειρησιακά αποτελέσματα, και την εκ νέου μείωση των αμυντικών δαπανών για το 2017, στην απέναντι ακτή του Αιγαίου η γενική γραμματεία Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας ανακοινώνει την απόκτηση υπερσύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών που θα ανατρέψουν ολοκληρωτικά τα κυριαρχικά μας δικαιώματα στο Αιγαίο και την Κύπρο.
Το πρόβλημα που θα προκύψει στο άμεσο μέλλον σχετικά με το ισοζύγιο αεροπορικής ισχύος, άμα τη εμφανίσει στο Αιγαίο των τουρκικών «αόρατων» F-35, είναι καθαρά πολιτικό και όχι οικονομικό ή τεχνολογικό και αφορά κατά πόσον η ηγεσία αυτής της χώρας διαθέτει κουλτούρα ασφαλείας και είναι απεξαρτημένη από ξένα κέντρα αποφάσεων και διατεθειμένη να πράξει ότι είναι συμφερότερο για την Ελλάδα.
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η αντιπαλότητα μας με την Τουρκία είναι αγεφύρωτη και δεν μπορεί να εξομαλυνθεί υπό το πρίσμα μιας «ευρωπαϊκής», «ατλαντικής» ή «ισραηλινής» λύσης, εξ άλλου η ιστορία των τελευταίων χρόνων είναι αδιάψευστος μάρτυρας περί αυτού. Για αυτό η μόνη διέξοδος για την Ελλάδα είναι πανίσχυρες Ένοπλες Δυνάμεις, δυναμική και σύγχρονη Αμυντική Βιομηχανία σε συνδυασμό με νέους προσανατολισμούς στην εξωτερική μας πολιτική.
Γ. Λιναρδής


Διαβάστε περισσότερα: http://www.xryshaygh.com/enimerosi/view/h-shmasia-apokthshs-twn-f-35-stealth-apo-thn-tourkia#ixzz4Pazv042u


Ερώτηση για την ένταξη των πρώτων F-35 στην τουρκική πολεμική αεροπορία εντός των επομένων μηνών


ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
 
ΘΕΜΑ: «Τα πρώτα F-35 εντάσσονται στην τουρκική πολεμική αεροπορία εντός των επομένων μηνών-ζήτημα ζωής ή θανάτου πλέον η αντίδραση της Ελλάδος»
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, εντός των επομένων δεκαοκτώ μηνών θα ξεκινήσει η παράδοση των πρώτων μαχητικών αεροσκαφών stealth 5ης γενιάς F-35 στην τουρκική πολεμική αεροπορία, ενώ η Τουρκία ήδη επίσπευσε την παραγγελία και της δεύτερης παρτίδας των συγκεκριμένων μαχητικών, τα οποία θα αρχίσουν να παραδίδονται το 2021. Βάσει του ως άνω χρονοδιαγράμματος, το αργότερο έως το 2023 θα έχουν παραδοθεί στην τουρκική πολεμική αεροπορία και θα είναι επιχειρησιακά έτοιμα το σύνολο ή το μεγαλύτερο μέρος από τα εκατό F-35, τα οποία η Τουρκία πρόκειται να αποκτήσει.
Η εξέλιξη αυτή συνιστά θανάσιμο κίνδυνο για την Ελλάδα, δεδομένου ότι θα καταστήσει την Τουρκία κυρίαρχη στους αιθέρες όχι μόνο του Αιγαίου αλλά και όλης της Ανατολικής Μεσογείου, ενώ τα υπάρχοντα αντιαεροπορικά συστήματα (πλην ίσως των S-300) αλλά και   τα μαχητικά αεροσκάφη τέταρτης γενιάς, έστω και αναβαθμισμένα, των Ελληνικών ενόπλων δυνάμεων αδυνατούν να αντιμετωπίσουν το συγκεκριμένο μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς. 
Η αγορά οπλικών συστημάτων, ικανών να αντιμετωπίσουν την επικείμενη απειλή των τουρκικών F-35, πλέον αποτελεί μονόδρομο και όχι επιλογή για την Ελληνική κυβέρνηση και τις Ένοπλες Δυνάμεις της πατρίδας μας.  
 
Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

Αντιλαμβάνεται η ελληνική κυβέρνηση τις επιπτώσεις της ένταξης των F-35 στην τουρκική πολεμική αεροπορία και την θανάσιμη απειλή, η οποία δημιουργείται για την εθνική μας ασφάλεια;

Αντιλαμβάνεται η ελληνική κυβέρνηση ότι ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης της ως άνω απειλής είναι αφενός η αγορά εκ μέρους των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων αντιαεροπορικών οπλικών συστημάτων δυνάμενων να αντιμετωπίσουν αεροσκάφη πέμπτης γενιάς με δυνατότητες stealth, όπως το F-35, και αφετέρου η απόκτηση και από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία μαχητικών πέμπτης γενιάς;

Ενόψει του ότι εντός των επομένων δεκαοκτώ μηνών τα πρώτα τουρκικά F-35 πρόκειται να επιχειρούν στους ουρανούς του Αιγαίου, πρόκειται να υπάρξει εκ μέρους της Ελλάδος ο αναγκαίος σχεδιασμός ώστε οι προαναφερόμενες αναγκαίες αγορές οπλικών συστημάτων  εκ μέρους των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων να λάβουν χώρα εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος ή, έστω, το αργότερο έως το 2021-2023, όταν και θα ολοκληρώνεται η παραλαβή του συνόλου των F-35 από την τουρκική αεροπορία;

Πρόκειται να διερευνηθεί η δυνατότητα αγοράς ρωσικών αντιαεροπορικών συστημάτων και μαχητικών αεροσκαφών, τα οποία αποδεδειγμένα θεωρούνται είτε εφάμιλλα είτε ανώτερα των αντιστοίχων «δυτικών» οπλικών συστημάτων και είναι σε θέση να εξαλείψουν την  απειλή των τουρκικών F-35;

Θα τολμήσει η κυβέρνηση να προχωρήσει στην υλοποίηση των απαραίτητων για την εθνική μας άμυνα εξοπλιστικών προγραμμάτων και αγορών, με μόνο γνώμονα το εθνικό συμφέρον και τελείως απαλλαγμένη από οιουδήποτε είδους εξαρτήσεις, πιέσεις και δεσμεύσεις  εκ μέρους είτε των δανειστών μας είτε του ΝΑΤΟ;

Ενόψει της επικείμενης κατάθεσης του κρατικού προϋπολογισμού, πρόκειται η ελληνική κυβέρνηση να ανταποκριθεί στις αυξημένες προκλήσεις εθνικής ασφάλειας που αντιμετωπίζει η πατρίδα μας και να μεριμνήσει ώστε να μην αποτελέσουν για μία ακόμα φορά τα ποσά που προορίζονται για την κάλυψη των αμυντικών μας δαπανών «εύκολη λεία» στο βωμό της εφαρμογής των μνημονιακών μας υποχρεώσεων; 

Αθήνα, 03/11/2016
Ο ερωτών Βουλευτής
Χρήστος Παππάς
Βουλευτής Επικρατείας
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ

http://xristospappas.blogspot.gr/2016/11/f-35.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...