Σάββατο 22 Αυγούστου 2015

Εθνικισμός στην Τέχνη

Εθνικισμός στην Τέχνη [#91]‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏
Προτομή της Θεάς Αθηνάς, τύπου «Παλλάδα του Βελλετρίου», αντίγραφο αριστουργηματικού αρχαίου έργου του γλύπτη Κρησίλα (425 π.Χ.)

Ονομάζεται έτσι, επειδή το μόνο πλήρες αντίγραφο που σώζεται σήμερα βρέθηκε στο Βελλέτριο της Ιταλίας και εκτίθεται στο Λούβρο.  

«Σύμφωνα με αληθινό, ζωντανό νόημά της, η Παράδοση δεν είναι ούτε δουλική συμμόρφωση σε ό, τι έχει υπάρξει, ούτε μια υποτονική διαιώνιση του παρελθόντος στο παρόν. Η Παράδοση, στην ουσία της, είναι κάτι ταυτόχρονα μετα-ιστορικό και δυναμικό: είναι η συνολική επιτακτική δύναμη, στην υπηρεσία των Αρχών που έχουν το χρίσμα μιας ανώτερης νομιμότητας (μπορούμε ακόμη να τις αποκαλούμε «Αρχές εκ των Άνωθεν»).»
Julius Evola, «Άνθρωποι ανάμεσα στα Ερείπια»



Εθνικισμός στην Τέχνη [#87]‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏
Ο Έφηβος του Μαραθώνα (340 – 330 π.Χ.)

Ο Έφηβος του Μαραθώνα είναι ένα αρχαιοελληνικό χάλκινο γλυπτό που βρέθηκε στον κόλπο του Μαραθώνα το 1925. Σήμερα διατηρείται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας και αναπαριστά τον νικητή αθλητικού αγωνίσματος.
«Εγώ δεν λέγω πως μπορώ να κάμω ανθρώπους δυνατούς. Λέγω πως θα διαλέξω ανθρώπους δυνατούς και θα περιμαζέψω τις σκορπισμένες από τις σημερινές περιστάσεις δυνάμεις τους και θα τις διοχετεύσω προς την ενέργεια. Η δύναμη δεν κατασκευάζεται. […] Συμπυκνώνοντας τις δυνάμεις μου και κρατώντας τες καλά δικές μου, σφιχτά μες στα χέρια μου, μπορώ να επιδράσω και στους άλλους. Άμα όμως αφήνω και με τις αρπάζουν ο ένας και ο άλλος, διασκορπίζονται και χάνονται και γίνονται χίλια κομμάτια. Όσο δυναμώνω τον εαυτό μου, τόσο ο εαυτός μου ξεβάφει πάνω στους άλλους, χωρίς να χάνω εγώ τίποτε – τουναντίον κερδίζω.»
 Ίων Δραγούμης, «Ο Ελληνισμός μου και Οι Έλληνες»


Josef Thorak, Η Τελευταία Πτήση (1940) Για τον Γιώργο Φουντούλη και τον Μανώλη Καπελώνη που έπεσαν για την Ιδέα την 1η Νοεμβρίου 2013. ΑΘΑΝΑΤΟΙ!

Εθνικισμός στην Τέχνη [#84]‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏
Άγαλμα Λεωνίδα, Σπάρτη (1968)

Λέγουν ότι τον Θάνατο,
όπως και τον Ήλιο,
δεν μπορεί κανείς
να αντικρύσει στα μάτια.
Εν τούτοις προσπάθησα.

Robert Brasillach

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...