Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

Η πλατεία Τσαμουριάς, η εφημερίδα "Ηπειρωτικός Αγών" και ο Μητροπολίτης Σεβαστιανός


Η πλατεία Τσαμουριάς, η εφημερίδα "Ηπειρωτικός Αγών" και ο Μητροπολίτης Σεβαστιανός


Πριν από ένα περίπου μήνα το Δημοτικό Συμβούλιο των Τιράνων μετονόμασε κεντρική πλατεία της αλβανικής πρωτεύουσας σε «πλατεία Τσαμουριάς», στο πλαίσιο του γενικού παροξυσμού που κατέλαβε τους Αλβανούς για τα 100 χρόνια από την ίδρυση του κράτους τους.
Φυσικά σε αυτή την απόφαση δεν υπήρξε αντίδραση – ή τουλάχιστον δεν ακούστηκε κάτι τέτοιο – στο εσωτερικό της Αλβανίας.

Αυτό όμως δεν απασχόλησε καθόλου τις ελληνικές διπλωματικές αρχές, αφού και αυτός ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Αβραμόπουλος, ήταν έτοιμος στις 28 Νοεμβρίου να μεταβεί στα Τίρανα, προκειμένου να παραστεί στους εορτασμούς για την 100η επέτειο της αλβανικής ανεξαρτησίας. Μέχρι που πληροφορήθηκε λίγο πριν ανέβει στο αεροπλάνο για τις δηλώσεις Μπερίσα περί Πρέβεζας και αποφάσισε επιτέλους να φερθεί για πρώτη ίσως φορά σαν Έλληνας διπλωμάτης που σέβεται την αξιοπρέπεια της πατρίδας του.

Παρ’ όλα αυτά όμως εντός της Ελλάδος δεν περισσεύουν οι εθνικοί μειοδότες που ουδόλως τους ενοχλεί ο ανεδαφικός αλυτρωτισμός που διακατέχει τους γείτονες, αλλά βγάζουν όλο τους το αριστερό κόμπλεξ και την αντεθνική τους εμπάθεια όταν πρόκειται για οδό στα Ιωάννινα που θυμίζει την Βόρειο Ήπειρο.  
Συγκεκριμένα η τοπική εφημερίδα των Ιωαννίνων «Ηπειρωτικός Αγών»  (μία από τις μεγαλύτερες σε κυκλοφορία στην Ήπειρο) έγραψε στο φύλλο της 19ης Ιουλίου 2012:
«Η ιστορία της πόλης δεν είναι γραμμένη μόνο σε κάποια βιβλία ή στις αναμνήσεις των ανθρώπων, είναι γραμμένη και στους δρόμους της. Ο Η.Α. κάθε μέρα παρουσιάζει πώς κάποιες οδοί πήραν το όνομά τους, σύμφωνα με τα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο και είναι αρμόδιο να καθορίσει με τις αποφάσεις του τη φυσιογνωμία της πόλης. Η επιλογή των δρόμων και των πλατειών που θα παρουσιαστούν, δεν έγιναν μόνο βάσει του μεγέθους τους. Για την ονοματοθεσία των περισσότερων έγιναν πολιτικές και ιδεολογικές μάχες εντός του Δημοτικού Συμβουλίου, αποτυπώνοντας ή προκαλώντας τον διχασμό και στους πολίτες. Επιπλέον οι ιστορίες αυτές έρχονται να αναδείξουν πώς η πόλη αποδέχτηκε ή δεν αποδέχτηκε τις κρίσιμες καμπές στην πορεία της, αλλά και πώς αντιμετώπισε τα όσα κατά διαστήματα έχουν συμβεί σε εθνικό επίπεδο. Σήμερα το αφιέρωμα συνεχίζεται με την ονοματοθεσία των οδών Βορείου Ηπείρου και Γράμμου.
Ο μεγαλύτερος «νονός» των οδών της πόλης ήταν αναμφίβολα ο δήμαρχος Γρηγόρης Σακκάς. Αρκετές αποφάσεις του περί ονοματοθεσίας αναιρέθηκαν, πολλές όμως επέζησαν. Δύο από τις σημαντικότερες αφορούν τις οδούς Βορείου Ηπείρου και Γράμμου, τα ονόματα των οποίων σήμερα προκαλούν δεύτερες και τρίτες σκέψεις.
Μέχρι το 1960 λοιπόν η οδός Βορείου Ηπείρου λεγόταν οδός Αμπελοκήπων και η οδός Γράμμου ονομαζόταν οδός Σουγδουρή.
Το 1960, ο Σακκάς ξαναβαφτίζει αυτούς τους δύο δρόμους.
Για τη μετονομασία της οδού Βορείου Ηπείρου, στην εισήγησή του αναφέρεται: «Καίτοι δεν χρήζει επεξεργασίας νομίζομεν ότι η ονομασία αύτη συμβολίζει τον Λαόν της αλυτρώτου Ηπείρου και την ιδέαν της απελευθερώσεως αυτής». 
Η Βόρεια Ήπειρος στιγματίζει βαθιά την περιοχή.
Εκατό χρόνια μετά, η Ήπειρος δεν έχει ξεπεράσει αυτή την απώλεια. Σήμερα, βέβαια,  η ιδέα απελευθέρωσης της Βορείου Ηπείρου μόνο δείγμα εθνικισμού και αλυτρωτισμού αποτελεί. Ωστόσο, η ονομασία παραμένει...».

Βέβαια όλα αυτά καμία εντύπωση δεν μας προκαλούν όταν γράφονται από τη συγκεκριμένη αριστεροφυλλάδα.
Βλέπετε η εφημερίδα «Ηπειρωτικός Αγών», που θα έπρεπε να ονομάζεται κανονικά «Αντιηπειρωτικός Αγών» ήταν αυτή που πρωτοστατούσε γράφοντας τακτικά λιβέλους εναντίον του μακαριστού Μητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ.

Ως ένα πρώτο αφιέρωμα που κάνουμε με αφορμή την επέτειο της κοίμησης του θρυλικού αγωνιστή Ιεράρχη (12 Δεκεμβρίου 1994), δένοντας το σήμερα με το χθες, σας παραθέτουμε μερικά αποσπάσματα από άρθρα που δημοσίευε το εν λόγω έντυπο, με τα οποία προσπαθούσε να ρίξει λάσπη στον αείμνηστο γέροντα, για να θυμούνται οι παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νεώτεροι.



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Αυτές τις μέρες ο λαός των Γιαννίνων ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 72 χρόνια από την απελευθέρωση του από τους Τούρκους.
Μαζί μ’ αυτή την επέτειο θα διατρανώσει τη θέληση του ν’ αγωνιστεί για ειρήνη και φιλία με όλους τους λαούς, τον πόθο του να παλαίψει για κοινωνική προκοπή.
Θλιβερή εξαίρεση απ’ αυτήν την αγωνιστική παρουσία είναι οι δυνάμεις εκείνες που αντιμάχονται τα αισθήματα του λαού μας.
Φέτος, όπως και πέρσυ, με πρωτοστάτη τον «Άγιο» Κονίτσης κ. Σεβαστιανό, με πρόσχημα τα δήθεν «ανθρώπινα δικαιώματα» των «αλύτρωτων» της «Βόρειας Ηπείρου» θα επιδοθούν σε ακατάσχετο υβρεολόγιο στον φίλο Αλβανικό λαό, θα προσπαθήσουν να παρασύρουν σε σκοταδιστικές οπισθοδρομικές αντιλήψεις, να υπονομεύσουν τις πολιτιστικές και εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών.


Καταγγέλλουμε στο λαό της περιοχής μας, σ’ όλο τον Ελληνικό λαό τις ενέργειες αυτές. Οι τρομοκρατικές εκδηλώσεις του κ. Σεβαστιανού θα απομονωθούν από το λαό της περιοχής.
Τα «τριήμερα πένθη», οι «κατανυχτικές αγρυπνίες», οι «δοξολογίες» και οι «πένθιμες κωδωνοκρουσίες» θα στραφούν ενάντια τους.
Ο αμερικανονατοϊκός ιμπεριαλισμός και οι κύκλοι που τον στηρίζουν, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ο λαός της περιοχής δεν πρόκειται να ανεχτεί τέτοια ψυχροπολεμικά κηρύγματα...
... Ο λαός θα παλαίψει και θα καταργήσει το φασιστικό διάταγμα του 1946 σήμερα με το οποίο η Αλβανία θεωρείται εμπόλεμη χώρα με την Ελλάδα...

...Η κυβέρνηση έχει τεράστιες ευθύνες γι’ αυτήν την κατάσταση έστω και την τελευταία στιγμή να σταματήσει αυτές τις εκδηλώσεις, να προχωρήσει στην κατάργηση της εμπόλεμης κατάστασης μεταξύ των δύο χωρών. Πρόκειται για εκπλήρωση μονομερούς υποχρέωσης της Ελλάδας. Να απαγορεύσει την ψυχροπολεμική, φαρμακερή προπαγάνδα που διοχετεύεται στα σχολεία και δηλητηριάζουν από τη νεαρή ηλικία τα παιδιά μας. Να σταματήσει το χέρι του «Αγίου» Κονίτσης, που χρειάζεται να περιοριστεί αυστηρά στα θρησκευτικά του καθήκοντα.
Με τέτοια μέτρα μπορούν να αντιμετωπιστούν οι ντόπιοι και ξένοι κύκλοι που προσπαθούν να εμποδίσουν την φυσική εξέλιξη που άρχισαν να παίρνουν οι Ελληνοαλβανικές σχέσεις...
... Πρέπει να πήραν ένα καλό μάθημα από το αυθόρμητο λαϊκό πανηγύρι που ξέσπασε όταν σηκώθηκε η μπάρα και άνοιξε το πέρασμα της Κακαβιάς και έδειξε ποια είναι τα αισθήματα των δύο λαών.
Καλούμε κάθε πατριώτη και δημοκράτη, τις κοινότητες, τους δήμους, τους συλλόγους, τα συνδικάτα, όλους τους μαζικούς φορείς να καταδικάσουν αυτές τις ενέργειες.

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ 13 ΦΛΕΒΑΡΗ ΚΑΙ ΩΡΑ 12 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ
ΣΕ ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ     

Το Κοινοτικό Συμβούλιο Δολιανών
Το Δ.Σ. των Φοιτητών της Φιλοσοφικής

(ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ 13-2-1985)

Σημείωση του ιστολογίου μας: Ως άνοιγμα των συνόρων στην Κακαβιά οι (καταραμένοι από τον Άγιο Κοσμά σύμφωνα με την παράδοση) Δολιανίτες και οι «φιλόσοφοι» εννοούσαν προφανώς το στημένο γλέντι έναν ακριβώς μήνα πριν με γραφικό πρωταγωνιστή τον τότε ΥΠΕΞ της Ελλάδας Κάρολο Παπούλια. Βέβαια η μεθοριακή μπάρα άνοιξε και έκλεισε μόνο για μία ώρα, όσο κράτησε το τραγικό πανηγύρι. Το ίδιο όμως ανύπαρκτο επιχείρημα θα το δούμε και παρακάτω.

Συνεχίζουμε το αφιέρωμα

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΟΝΙΤΣΑΣ

Πολυπράγμων εμφανίζεται ο Μητροπολίτης Κόνιτσας Σεβαστιανός. Πράμα που δεν βλέπουμε στους άλλους Μητροπολίτες της Εκκλησίας μας. Η δράση του βγαίνει πέρα από τα πλαίσια της Εκκλησιαστικής δραστηριότητας και των θρησκευτικών του καθηκόντων για τα οποία είναι προορισμένος και για τα οποία καιν μισθοδοτείται από την πολιτεία.

Και δεν είναι μόνο οι τελευταίες μελοδραματικές κωδωνοκρουσίες για τους αδερφούς μας της Β. Ηπείρου, ούτε η απαράδεκτη δημόσια αντίθεση προς την πολιτική της κυβέρνησης με την γείτονα Αλβανία, ούτε οι εξωφρενικές θεωρίες του για τα οστά των γενναίων που έπεσαν στην Βόρεια Ήπειρο ή για τα οστά του εθνομάρτυρα Αγίου Κοσμά. Είναι και κάτι βίαιες επεμβάσεις του μέσα στον Ιερό Ναό Κονίτσης, τον οποίο ίσως νομίζει κτήμα του...

... Ας αφήσει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης το έργο της αντιπολίτευσης στην πολιτική ηγεσία που είναι ο φυσικός και νόμιμος φορέας αυτών των καθηκόντων και το έργο της διακυβέρνησης της χώρας στη σημερινή νόμιμη κυβέρνηση.
Και ας περιορισθεί στα καθαρά εκκλησιαστικά και θρησκευτικά του καθήκοντα.  Ας είναι βέβαιος ότι έτσι θα βοηθήσει περισσότερο την ακριτική περιοχή του ποιμνίου του, αλλά και τις σοβαρές υποθέσεις εξωτερικής πολιτικής που σχετίζονται και με την τύχη των αδελφών της Β. Ηπείρου.

(ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ 20-2-1985)


ΤΟ... ΧΑΒΑ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΙ!

Οι Βορειοηπειρωτικές οργανώσεις με τον Μητροπολίτη Σεβαστιανό επικεφαλής οργάνωσαν τις καθιερωμένες εκδηλώσεις τους, το Σαββατοκύριακο.
Τον χαβά τους αυτοί! Τι ζητούν; Ούτε λίγο, ούτε πολύ, ν’ αλλάξει το Σύνταγμα της γειτονικής χώρας και ν’ ανοίξουν οι εκκλησίες.
Ακόμη και πολλοί Βορειοηπειρώτες βαρέθηκαν την τακτική αυτή που δεν οδηγεί πουθενά, πολύ περισσότερο τώρα που τα σύνορα άνοιξαν και οι σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών είναι φιλικές.

(ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ 18-2-1986) 

ΠΗΓΗ ΤΟ ΟΡΑΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...