Η αποδυνάμωση της Ελλάδας, σε όλα τα επίπεδα δείγμα της εθνικής παρακαμής στην οποία μας έχει οδηγήσει η πολιτική ελίτ που κυβερνά τηςν χώρα από το 1950 και μετά, προκάλεσε ένα ακόμα εξαιρετικά αρνητικό αποτέλεσμα για τα εθνικά συμφέροντα: Η επιτροπή υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, που είναι το αρμόδιο όργανο του Οργανισμού για την επίβλεψη της ορθής εκτέλεσης των αποφάσεων του δικαστηρίου ανθρωπίνων δικαιωμάτων, με έγγραφό της με ημερομηνία απόφασης την 24η Οκτωβρίου 2012 προς τις ελληνικές Αρχές, τα καλεί να "σβήσουν" την Συνθήκη της Λωζάνης του 1923 και να αναγνωρίσουν την «Τουρκική Ένωση Ξάνθη», παράρτημα των εξτρεμιστών που καθοδηγούνται από τουρκικό προξενείο.
Όπως αναφέρετε στο έγγραφο επισημαίνεται η απροθυμία της Ελλάδος να εκτελέσει τις καταδικαστικές αποφάσεις που εξέδωσε εναντίον της το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στις υποθέσεις Μπεκίρ Ούστα, «Τουρκική Ένωση Ξάνθης» και «Εμίν και άλλοι» κατά Ελλάδος, με τις οποίες αποφάσεις η Ελλάδα υποχρεούται να αναγνωρίσει και να εγγράψει στο μητρώο των ελληνικών ενώσεων, τις προαναφερθείσες οργανώσεις, με το προσωνύμιο «τουρκικός».
Τι περιλαμβάνει το έγγραφο
Αναλυτικότερα, στο σχετικό έγγραφο, μεταξύ άλλων:
Α) Γίνεται αναφορά στις σχετικές με την υπόθεση αποφάσεις υπ. αριθμ. 353/2012 και 24/2012 του Αρείου Πάγου, με έκκληση προς τις ελληνικές Αρχές να κρατήσουν την επιτροπή υπουργών του ΣτΕ ενήμερη, ως προς τον αντίκτυπο στην ελληνική έννομη τάξη, στην προοπτική τού να επιτραπεί στις ενώσεις να ζητήσουν την εγγραφή τους στα μητρώα ενώσεων, στο πλαίσιο μιας διαδικασίας που θα συμμορφώνεται στις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής σύμβασης για τα δικαιώματα του ανθρώπου και ιδιαιτέρως του άρθρου 11.
Β) Υπενθυμίζεται ότι η επιτροπή έχει ήδη επισημάνει πως οι αποφάσεις του Αρείου Πάγου, με τις οποίες απορρίφθηκαν οι εγγραφές των εν λόγω ενώσεων στα ελληνικά μητρώα, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μία εις βάθος εξέταση των αιτημάτων ενώσεων που έχουν προσφύγει κατά σχετικών αποφάσεων των δικαστηρίων σε εθνικό επίπεδο.
Γ) Υπογραμμίζεται η δέσμευση που επανέλαβαν οι ελληνικές Αρχές για την πλήρη εφαρμογή των εν λόγω αποφάσεων του δικαστηρίου ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μη αποκλείοντας κανένα μέσο για την υλοποίηση αυτού του στόχου, καλώντας τες να εξετάσουν κάθε δυνατό μέτρο που θα επέτρεπε στους προσφεύγοντες των τριών αυτών υποθέσεων να ζητήσουν νέα εγγραφή των ενώσεών τους στα μητρώα.
Για το όλο θέμα φυσικά εξυπηρετεί 100% την προσπάθεια της Άγκυρας για την δημιουργία μειονοτικού προβλήματος, με σαφή εθνοτικά χαρακτηριστικά, εντός της ελληνικής επικράτειας, υπό το βάρος του οποίου η Ελλάδα θα συρθεί σε εθνικές υποχωρήσεις υπέρ της Άγκυρας.
Με απλά λόγα κινείται πλήρως προς την κατεύθυνση "κοσοβοποίησης της Δυτικής Θράκης. Σύμφωνα με την Συνθήκη της Λωζάνης δεν υπάρχει τουρκική μειονότητα στην Δ.Θράκη, παρά μόνον μουσουλμανική. αφού υπάρχουν πολλές μουσουλμανικές ομάδες διαφόρων εθνοτικών προελεύσεων στους 150.000 περίπου μουσουλμάνουν της Δ.Θράκης.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ 28/9/12
Επόμενη είναι η τέταρτη με αριθμό 335/25-9-2012 επίκαιρη ερώτηση
δευτέρου κύκλου του Βουλευτή Επικρατείας του Λαϊκού Συνδέσμου – Χρυσή Αυγή κ.
Χρήστου Παππά προς τους Υπουργούς Εξωτερικών και Μακεδονίας - Θράκης, σχετικά
με τη δημιουργία συνθηκών και προϋποθέσεων για κοσοβοποίηση της Θράκης.
Στην επίκαιρη ερώτηση θα απαντήσει ο Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Τσιάρας.
Το λόγο έχει για δύο λεπτά ο κ. Χρήστος Παππάς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΠΑΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, ξέρετε αυτό το ωραίο
τραγούδι του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα που λέει «Αυτός ο Τούρκος –όπως λέει το γάτο-
Τούρκο θα με κάνει»; Θα μου επιτρέψετε να παραφράσω λίγο τους στίχους…
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ (Υφυπουργός Εξωτερικών): Ακούτε…(δεν
ακούστηκε)
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΠΑΣ: Ναι, ακούμε και εμείς. Ποιος λέει το τραγούδι;
ΕΛΕΝΗ ΖΑΡΟΥΛΙΑ: Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΠΑΣ: Α, μπράβο. Σας το είπα, κύριε Υπουργέ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Κύριε Υπουργέ, αφήστε το
συνάδελφο να αναπτύξει την επίκαιρη ερώτησή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΠΑΣ: Ου γαρ έρχεται μόνο. Τέλος πάντων.
Θα μου επιτρέψετε, λοιπόν, να
παραφράσω τους στίχους του τραγουδιού για τις ανάγκες της περιστάσεως και να
σας πω, κύριε Υπουργέ, ότι αυτός ο Τούρκος –ο φίλος, ο γείτονας, ο «κουμπάρος»
της παράταξης- Κόσοβο θα μας κάνει.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης ερωτήθηκε
επανειλημμένα τους τελευταίους μήνες για τις ειδικές οικονομικές ζώνες -τις
γνωστές ΕΟΖ- και απάντησε ότι όχι μόνο σκέπτεται αλλά και πως επιδιώκει τη
δημιουργία τέτοιων ζωνών στη χώρα μας, αποφεύγοντας βέβαια να μας υποδείξει
συγκεκριμένες περιοχές.
Ο λόγος που κατέθεσα αυτήν την
ερώτηση είναι προκειμένου να πληροφορηθούμε την άποψη και του Υπουργείου
Εξωτερικών για το συγκεκριμένο ζήτημα, διότι στο μεταξύ είχαμε και τις δηλώσεις
του Προέδρου του Συνδέσμου Γερμανών Βιομηχάνων Χανς Πέτερ Κάιτελ, ο οποίος
πρότεινε την κήρυξη της Ελλάδος σε ειδική οικονομική ζώνη, προσθέτοντας ότι η
Ελλάδα θα πρέπει να δώσει σε όσους τη στηρίζουν την ευκαιρία να συνδιαμορφώσουν
επιτόπου τις μεταρρυθμίσεις. Επίσης είπε ότι μπορεί κανείς να εξετάσει και το
ενδεχόμενο εμπράγματων εγγυήσεων.
Από την άλλη πλευρά βλέπουμε το
τουρκικό προξενείο Θράκης -αυτό το αγκάθι πρακτόρων που έχουμε στη Θράκη- να
υποστηρίζει με κάθε τρόπο τις ενέργειες του χρηματοοικονομικού φόρουμ, αυτής
της γραφικής και θα προσθέσω και επικίνδυνης ΜΚΟ οργάνωσης που εδρεύει στην
Αλεξανδρούπολη και προπαγανδίζει συστηματικά τη δημιουργία ΕΟΖ στη Θράκη.
Μάλιστα, δεν παραλείπει –το έχω εδώ
και σε φωτοτυπία- να λέει και να δηλώνει ότι η Θράκη δεν έχει σύνορα και ότι η
Θράκη είναι γειτονιά.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το
κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Βλέπουμε, λοιπόν, ότι τείνει να
δημιουργηθεί στη Θράκη μια ξεχωριστή από την υπόλοιπη χώρα οικονομική υποδομή.
Και λέμε ότι αυτή η υποδομή εναρμονίζεται απόλυτα με τα σχέδια και τις
ενέργειες του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής για τη δημιουργία παράλληλων
κρατικών υποδομών εκπαιδευτικών –φαντάζομαι ότι γνωρίζετε τι γίνεται με τα
νηπιαγωγεία- δικαστικών, αστυνομικών και άλλων αρχών.
Αναφέρω εν τάχει τις προσπάθειες
του προξενείου…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Κύριε Παππά, θα ήθελα τα
υπόλοιπα να τα αναφέρετε στη δευτερολογία σας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΠΑΣ: Κύριε Πρόεδρε, δώστε μου ακόμα δύο δευτερόλεπτα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ορίστε, κύριε Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΠΑΣ: Αναφέρω εν τάχει, λοιπόν, τις προσπάθειες του
προξενείου για τη δημιουργία προπλάσματος λαϊκής πολιτοφυλακής. Τα είδαμε όλοι.
Φαντάζομαι, κύριε Υπουργέ, ότι
παρακολουθείτε το διαδίκτυο. Είδαμε τις εικόνες της αντιποίησης αρχής -αυτό το
περίφημο του κ. Δένδια- με Τούρκους πολίτες που φορούν κίτρινα γιλέκα, τα οποία
γράφουν συγκεκριμένα στα ελληνικά «υπεύθυνος ασφαλείας» και στα τουρκικά
«görevli».
Οι μουφτήδες με τη δική τους
σφραγίδα –με τη σφραγίδα του ελληνικού κράτους- κάνουν δεκτές και επικυρώνουν
διαθήκες, διαζύγια και άλλα έγγραφα αστικών υποθέσεων μεταξύ μουσουλμάνων, τα
οποία όμως εκδίδονται από ιμάμηδες διορισμένους από τους ψευτομουφτήδες.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ευχαριστούμε πολύ, κύριε
συνάδελφε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΠΑΣ: Θα σας τα πω σε λίγο, κύριε Υπουργέ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο
για τρία λεπτά, για να απαντήσετε.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ (Υφυπουργός Εξωτερικών): Ευχαριστώ, κύριε
Πρόεδρε.
Κατ’ αρχάς, κύριε συνάδελφε, η
έννοια της «αντιποίησης αρχής» είναι μια πολύ ευαίσθητη έννοια το τελευταίο
χρονικό διάστημα. Προφανώς όλοι θα πρέπει να έχουμε τις κεραίες μας
συντεταγμένες, ούτως ώστε να αποφεύγονται τέτοια φαινόμενα.
Επικροτώ το γεγονός ότι
διαπιστώσατε, όπως είπατε, ότι η απόφαση για την εγκαθίδρυση των ειδικών
οικονομικών ζωνών δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Εξωτερικών.
Άρα, αν ζητάτε να σας απαντήσω επί του συγκεκριμένου, αντιλαμβάνεστε ότι δεν
μπορεί να υπάρξει τέτοια απάντηση από το Υπουργείο Εξωτερικών.
Ωστόσο, όσον αφορά τη μουσουλμανική
μειονότητα στη Θράκη, θα ήθελα να σας τονίσω για άλλη μια φορά πως η Ελλάδα
τηρεί με συνέπεια τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη Συνθήκη της Λωζάνης και
βεβαίως και τους άλλους διεθνείς συναφείς κανόνες.
Η ελληνική πολιτεία ακολουθεί
διαχρονικά μια πολιτική πλήρους ισονομίας και ισοπολιτείας με απόλυτο σεβασμό
στα δικαιώματα, στις θρησκευτικές ή άλλες ιδιαιτερότητες των μουσουλμάνων στο
θρήσκευμα πολιτών της.
Πρόκειται για μια πολύπτυχη και
συλλεκτική πολιτική, που στόχο έχει την πρόοδο και την ευημερία της μειονότητας
για την καλύτερη δυνατή ενσωμάτωσή της στις εθνικές και τοπικές δομές. Αυτό
μπορεί πολύ εύκολα να το διαπιστώσει οποιοσδήποτε επισκέπτεται την περιοχή,
συμπεριλαμβανομένων βεβαίως και των τούρκων αξιωματούχων. Προσπάθειες ανάδειξης
ζητημάτων υποτιθέμενης καταπίεσης της μειονότητας καταπίπτουν στο κενό με απλή
διαπίστωση της πραγματικής κατάστασης στην περιοχή. Εξάλλου, συναφείς εκθέσεις
διεθνών οργανισμών ή άλλων φορέων, που εξειδικεύονται σε θέματα ανθρώπινων και
μειονοτικών δικαιωμάτων, πιστοποιούν το υψηλό επίπεδο προστασίας και σεβασμού
των δικαιωμάτων που απολαμβάνουν τα μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας στη
Θράκη. Ταυτόχρονα, όποια ενδεχομένως ζητήματα προβληματίζουν, επισημαίνονται
στις εν λόγω εκθέσεις. Και η ελληνική πολιτεία –το ξέρουμε όλοι μας- είναι
πάντα πρόθυμη να τα συζητήσει και να τα επιλύσει σε συνεργασία και διαβούλευση
με τους εκπροσώπους της μειονότητας.
Το ενδιαφέρον της τουρκικής
πλευράς, στο οποίο αναφερθήκατε, για τους Έλληνες πολίτες, που είναι μέλη της
μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη και δη των τουρκογενών, θα μπορούσε να
είναι ως ένα βαθμό κατανοητό στο μέτρο που αυτό εντάσσεται στο πλαίσιο που
θέτει η Συνθήκη της Λωζάνης. Βεβαίως, σ’ αυτό το συγκεκριμένο μέτρο
καταγράφεται και ο σεβασμός στη διεθνή νομιμότητα και πρακτική, αλλά και στις
πολιτικές και κοινωνικές ευαισθησίες, τις οποίες η χώρα μας πάντα επιδεικνύει.
Ωστόσο, όσες φορές εκδηλώνονται άλλης υφής συμπεριφορές από την τουρκική
πλευρά, οι οποίες κινούνται εκτός του ανωτέρω πλαισίου και στοχεύουν στην
περιχαράκωση των συμπολιτών μας-μελών της μειονότητας, η Ελλάδα γνωρίζει πολύ
καλά πώς να υπερασπίζεται την ασφάλεια και την εθνική της ακεραιότητα, ενώ
προασπίζει το φρόνημα των πολιτών της, το οποίο θεωρεί αυτονόητο, ανεξαρτήτως
θρησκεύματος.
Το Υπουργείο Εξωτερικών –και κλείνω
με αυτό, κύριε Πρόεδρε, τον πρώτο κύκλο- παρακολουθεί, καταγράφει και αξιολογεί
τις εξελίξεις που εμπίπτουν στο πεδίο της δικής του αρμοδιότητας. Κι έχοντας
πλήρη εικόνα για την πραγματική κατάσταση στην περιοχή, προβαίνει στις
απαραίτητες ενέργειες, όποτε αυτό κρίνεται σκόπιμο. Είτε ανακοινώνονται είτε
όχι, οι ενέργειες αυτές γίνονται πάντα με γνώμονα τα εθνικά συμφέροντα και,
βεβαίως, όχι για τον εντυπωσιασμό της κοινής γνώμης, εγχώριας ή αλλοδαπής.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.
Κύριε Παππά, έχετε το λόγο για τρία
λεπτά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΠΑΣ: Κύριε Υπουργέ, με εκπλήσσετε. Γιατί για πρώτη φορά,
ενώ όλοι λέμε «οι μουσουλμάνοι της Θράκης», από ένα επίσημο Βήμα –είσαστε σε
ένα πολύ ευαίσθητο Υπουργείο- λέτε «τουρκογενείς». Αργά-αργά το πάτε. Τακτική
του σαλαμιού. Νομιμοποιείτε τους «τουρκογενείς», όπως τους είπατε.
Είπατε ότι δεν είναι της
αρμοδιότητάς σας η ερώτηση. Ας μην απαντούσατε. Ας ερχόταν κάποιος άλλος. Βλέπω
ότι η Κυβέρνηση είναι πολύ σφριγηλή, νεανική και ο ένας δίνει τη μπάλα στον
άλλον. Όλοι όσοι κάνουν επίκαιρες ερωτήσεις εδώ λένε: «Δεν είναι της δικής μου
αρμοδιότητας. Να το πει άλλος». Ξεφεύγετε.
Εν πάση περιπτώσει, να μπω στην
ουσία και να πω ότι η Ελλάδα αυτήν τη στιγμή διέρχεται μία τεράστια κρίση. Λόγω
αυτής της κρίσης, μπορεί κάποια στιγμή η Ελλάδα να παραμείνει ένα απλό κέλυφος
κρατικής υπόστασης, όπου μέσα του θα στεγάζονται και θα δρουν ανεμπόδιστα ξένα
συμφέροντα.
Τελευταία βλέπουμε ότι τηρούμε μία
αμυντική στάση σε όλα τα ζητήματα. Εμείς θεωρούμε ότι αυτό δεν μας βοηθάει
καθόλου. Η αμυντική στάση αποτελεί εχέγγυο για την ήττα στην εξωτερική πολιτική
και στις στρατιωτικές αναμετρήσεις.
Κύριε Υπουργέ, κύριοι της
Κυβέρνησης, η φωτιά πρέπει να σβήνεται στο ξεκίνημά της. Αν την αφήσεις να
θεριέψει, χάνεις τον έλεγχο. Τότε είναι πολύ αργά να τη σβήσεις. Αυτήν τη
στιγμή στη Θράκη έχει ανάψει μία φωτιά. Σβήστε την επιτέλους. Διαπιστώνουμε ότι
εσείς δεν έχετε αυτήν την πολιτική βούληση. Δεν έχετε συνειδητοποιήσει ότι θα πρέπει
να περάσετε στην επίθεση, να κάνετε ενεργητικές παρεμβάσεις, για να μην έλθει η
ήττα.
Πληροφορούμαστε ότι –το είπα και
προηγουμένως- το πράγμα στη Θράκη είναι καλά οργανωμένο. Ξεκινά από τις
τρυφερές ηλικίες. Βλέπουμε, λοιπόν, ότι στα δίγλωσσα νηπιαγωγεία διευθυντής
μειονοτικού σχολείου, συγκεκριμένα στον Εχίνο, επέτρεψε στους είκοσι δύο
μαθητές που είχαν φοιτήσει στα παράνομα δίγλωσσα νηπιαγωγεία να εγγραφούν στο
δημοτικό. Και δυστυχώς ο Συντονιστής Μειονοτικής Εκπαίδευσης, επωνύμως ο κ.
Νίκος Παπαγεωργίου, εξήγγειλε ότι το Υπουργείο Παιδείας προτίθεται να
αναστείλει προσωρινά την εφαρμογή του νόμου –εσείς, της Κυβέρνησης, μιλάγατε
προηγουμένως για νόμο- για την υποχρεωτική φοίτηση όλων στα ελληνικά
νηπιαγωγεία.
Κύριε Υπουργέ, επιτέλους εσείς και
οι συνάδελφοί σας χαράξτε εθνική εξωτερική πολιτική, χαράξτε σε όλα τα ζητήματα
και βάλτε –γνώριμη έκφρασή σας- τις κόκκινες γραμμές. Επιτέλους αντιδράστε,
φανείτε άξιοι των περιστάσεων. Σε διαφορετική περίπτωση θα βιώσουμε μία
κατάρρευση όχι μόνο της οικονομικής ζωής, αλλά και της κρατικής μας υπόστασης
και στη Θράκη, αν όχι σε όλη την Ελλάδα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ευχαριστούμε πολύ, κύριε
συνάδελφε.
Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο πάλι
για τρία λεπτά.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ (Υφυπουργός Εξωτερικών): Κύριε συνάδελφε, θα
σας επαναλάβω ότι το θέμα της εγκαθίδρυσης των ειδικών οικονομικών ζωνών –και
χαίρομαι ξαναλέω για άλλη μια φορά που τα επισημάνατε από την πρώτη στιγμή-
ανήκει στην αρμοδιότητα ενός άλλου Υπουργείου.
Λόγω όμως της σημασίας της μια τέτοια
κίνηση, να είστε βέβαιος, θα αποτελέσει κεντρική στρατηγική επιλογή και απόφαση
της Κυβέρνησης. Στην περίπτωση κατά την οποία προκριθεί τελικά η δημιουργία
ειδικής οικονομικής ζώνης στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης είναι
αυτονόητο ότι αφ’ ενός μεν θα συνεκτιμηθούν όλες οι παράμετροι, αφ’ ετέρου θα
ληφθεί πρόνοια, ώστε τα προκύπτοντα οφέλη που θα κατανεμηθούν θα είναι προς
όφελος του συνόλου των κατοίκων της περιοχής.
Το Υπουργείο Εξωτερικών υποστηρίζει
κάθε πρωτοβουλία η οποία αποσκοπεί στην ενίσχυση της απασχόλησης, στην
προσέλκυση των επενδύσεων και γενικότερα στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας
και κινείται βεβαίως εντός του πλαισίου της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Επισημαίνω επίσης προς ενημέρωσή
σας, ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία η λειτουργία των ελευθέρων ζωνών
επιτρέπεται ως ειδική τελωνιακή ρύθμιση,
υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις των άρθρων 166 και τα επόμενα του
Κανονισμού 2913/92 που είναι ο Κοινοτικός Τελωνιακός Κώδικας. Εξ αυτού η
εγκαθίδρυση μιας ελεύθερης οικονομικής ζώνης πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο
σχεδιασμού και διαπραγμάτευσης με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής, προκειμένου κατ’αρχάς να καταστεί συμβατή με το δίκαιο της
Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στην αναφορά που κάνατε για τον όρο
που χρησιμοποίησα, είναι κάτι το οποίο νομίζω το γνωρίζουν όλοι και απορώ διότι
τουλάχιστον σε όσες ερωτήσεις έχουμε βρεθεί μαζί μου φαίνεστε ότι είστε αρκετά
ενημερωμένος και γνωρίζετε ποια είναι η πραγματικότητα.
Η μειονότητα στην περιοχή της
Θράκης καταγράφεται σε τρεις συγκεκριμένες κατηγορίες και το ξέρουμε όλοι πάρα
πολύ καλά. Είναι οι Πομάκοι, είναι οι Ρομά και είναι και οι τουρκογενείς. Και,
βεβαίως, πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτός ο διαχωρισμός ενοχλεί ιδιαίτερα την
τουρκική πλευρά. Ωστόσο, η Θράκη ως κοινωνία είναι ανοιχτή και προς το
εξωτερικό της περιβάλλον, αλλά ταυτόχρονα ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι συνιστά
μία ευρωπαϊκή περιφέρεια. Το τι θα κάνει η τουρκική πλευρά είναι βεβαίως
σημαντικό, αλλά αντιμετωπίζεται στο πλαίσιο που σας ανέφερα νωρίτερα.
Είναι, όμως, σημαντικότερο το τι
κάνουμε εμείς ως υπεύθυνη και συντεταγμένη πολιτεία. Παρά, λοιπόν, τα δύσκολη
συγκυρία, μέριμνά μας είναι το μέλλον με αιχμή την ανάπτυξη και την κοινωνική
πρόοδο της Θράκης. Ευπρόσδεκτες, λοιπόν, θα ήταν και οι δικές σας προτάσεις για
το αναπτυξιακό μέλλον της ευρύτερης περιφέρειας, αλλά και γιατί όχι και για την
περαιτέρω ενσωμάτωση των μελών της μουσουλμανικής μειονότητας σε όλες τις
πτυχές του εκεί δημοσίου βίου.
Γνωρίζετε ασφαλώς πως η ελληνική
πολιτεία και όλες οι ελληνικές μέχρι σήμερα κυβερνήσεις κινήθηκαν μέσα σε ένα
πλαίσιο συγκεκριμένων αρχών. Χάραξαν, εφάρμοσαν και συνεχίζουν να εφαρμόζουν
υπέρ των συμπολιτών μας, μελών της μειονότητας, μια συνεκτική πολιτική στη βάση
των δημοκρατικών αξιών, των προνοιών της Συνθήκης της Λωζάνης και βεβαίως, των
διεθνών και ευρωπαϊκών συμβάσεων προάσπισης των θεμελιωδών ανθρωπίνων
δικαιωμάτων.
Από
κει και πέρα βεβαίως όλοι, άπαντες, ημεδαποί και αλλοδαποί, οφείλουν να
σέβονται και να τηρούν τη νομιμότητα, τα διεθνώς ισχύοντα, αλλά βεβαίως και τις
πολιτικές και κοινωνικές ευαισθησίες της χώρας μας. Όσοι επενδύουν στην
περιχαράκωση της μειονότητας και μετέρχονται μάλιστα παρανόμων μεθόδων για την
επίτευξη των στόχων τους, ματαιοπονούν. Απαντώντας σ’ όλα αυτά τα οποία είπατε
και τα οποία ενδεχομένως έχουν μία λογική, αυτό που πρέπει να έχουμε ως αρχή,
σχεδιασμό και βασική σκέψη της ελληνικής πολιτείας διαχρονικά είναι ότι πρέπει
να έχουν γνώση οι φύλακες.
Σας
ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Σας ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.
ΜΑΡΙΝΟΣ ΟΥΖΟΥΝΙΔΗΣ: Κύριε Πρόεδρε…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Παρακαλώ, κύριε συνάδελφε.
ΜΑΡΙΝΟΣ ΟΥΖΟΥΝΙΔΗΣ: Να ρωτήσω κάτι
…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Όχι, να μην ρωτήσετε. Δεν
επιτρέπεται, δεν προβλέπεται από τον Κανονισμό. Να μη γράφεται τίποτα στα
Πρακτικά.
ΜΑΡΙΝΟΣ ΟΥΖΟΥΝΙΔΗΣ: …
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Κοιτάξτε, κύριε συνάδελφε, η
Βουλή λειτουργεί με κάποιον Κανονισμό. Θα δείτε λοιπόν ότι ο Κανονισμός λέει
πως η διαδικασία των επικαίρων ερωτήσεων είναι μεταξύ του ερωτώντος και του
Υπουργού που απαντά. Κανείς άλλος δεν έχει δικαίωμα να παρέμβει. Αν διαφωνείτε
σε κάτι ή αν νομίζετε ότι υπάρχει κάτι που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, μπορείτε
να καταθέσετε εσείς μία επίκαιρη ερώτηση. Αν επιλεγεί από το κόμμα σας, να συζητηθεί
ευχαρίστως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου